dark dimension latest foe web


Menu

Sonda
Twoje najlepsze MGS to:
1
2
3
4


Solucja i Kody


 

 |
 |
 |
 |
 |
\/



AFT DEC

AFT DECK

Po rozpoczęciu właściwej gry, włącz widok z FPP i uśpij strażnika na górnym mostku z M9 (najlepiej strzel w głowę, ponieważ środek usypiający szybciej zadziała). Na tym mostku znajduje się także jedyne w tym epizodzie lekarstwo (medicine), jeśli grasz na poziomie Hard lub Extreme koniecznie je zabierz. Następnie udaj się na prawą część statku, wejdź po schodach (po tych najbliżej), przeskocz przez skrzynie i zabierz Caff Granade. Następnie pobiegnij w lewo i uśpij tam strażnika (możesz ich wywalać za burtę - zaznaczone na biało miejsce na bokach statku), weź Bandaże znajdujące się pod schodami i przez wodoodporne drzwi (takie z kółkiem) wejdź do środka statku.

DECK-A CREW'S QUARTERS

W tym pomieszczeniu od razu idź w prawo aż dojdziesz do pomieszczenia z automatycznymi drzwiami, wejdź do niego i spenetruj wszystkie szafki. Wyjdź na zewnątrz i uśpij strażnika (możesz przeszukać jego ciało, czasami coś mają). Idź do kolejnych drzwi.

DECK-A CREW'S LOUNGE, STARBOARD

Po wstawce uśpij kolesia kręcącego się koło szyby, a potem tego chodzącego po korytarzu. Wejdź do baru i pozbieraj wszystko. Następnie udaj się po schodach na górę w prawe drzwi.

DECK-B, CREW'S QUARTERS, STARBOARD

Idź w górę planszy i uśpij strażnika. Potem pobiegnij na dół - tam też jest strażnik czekający na kulkę z M9 :). Idź dalej w lewo, do góry i po schodach.

DECK-C, CREW'S QUARTERS, PORT

Teraz krótka wstawka pokaże Ci kamerę - omiń ją idąc przylepiony do ściany. Biegnij dalej do końca korytarza i zbierz Ration znajdujący się w szybie wentylacyjnym. Wróć się do schodów i przeszukaj szafki, potem wbiegnij po schodach na górę.

DECK-D, CREW'S QUARTERS

Od razu uśpij strażnika, który wchodzi właśnie do pomieszczenia, wejdź do kuchni i pozbieraj co się da uważając na kamerę (pod stołami jest trochę amunicji). Wróć się do końca korytarza i idź do pomieszczenia u góry. Zbierz stamtąd Box i rozwal strażnika wchodzącego do pomieszczenia (możesz też skorzystać z Box'a). Wyjdź z pomieszczenia i biegnij w dół planszy. Skontaktuje się z Tobą Otacon i powie że coś jest nie tak - ładunki semtexu są zamieszczona na korytarzu i ... strzel w gaśnicę a zobaczysz czujniki laserowe - przeczołgaj się pod nimi i wejdź po schodach.

 DECK-E, THE BRIDGE

Z mostku kapitańskiego widać spacerującą na dworze postać. W pomieszczeniu znajdziesz naboje do USP, jednak dostaniesz go dopiero po walce z bossem. Po filmiku zbierz Rację i wyjdź na zewnątrz.

BOSS OLGA GURLKOVICH

Zaraz na początku walki, strzel w reflektor znajdujący się z lewej strony (na poziomie Extreme niestety go nie zbijesz). Pamiętaj, że Olga strzela pojedynczo z pistoletu i rzuca granatami. Gdy usłyszysz: "Take this", odsuń się jeśli nie chcesz zostać rozniesiony przez granat. Celuj jej w głowę, odbiera to najwięcej energii. Po walce otrzymasz do własnego użytku pistolet USP.

NAVIGATIONAL DECK, WING

Schodząc z pokładu gdzie walczyłeś z Olgą, udaj się w prawo i wejdź po schodach na górę, a później po drabinie. Wchodząc na maszt znajdziesz THERMAL GOOGLES i tłumik do USP. Załóż go na splówę i zejdź z powrotem schodami na dół, teraz pójdź w lewo. Załatw strażnika i przejdź przez drzwi.

DECK-E, THE BRIDGE - DECK-A CREW'S LOUNGE

Jeżeli zauważysz, że Snake dziwnie się zachowuje i kicha, weź zebrane na początku lekarstwo (medicine). Wróć przez Deck D, C, B i A. Na dole odwiedź znane Ci pomieszczenie DECK-A CREW'S LOUNGE, STARBOARD. Teraz idź w prawo i zejdź schodami na dół.

ENGINE ROOM, STARBOARD

Zaczniesz koło swojego starego znajomego Raven'a tylko, że w zmniejszonej formie... Przejdź przez drzwi i spenetruj całe pomieszczenie, aż dojdziesz do schodów po lewej stronie. Wejdź po nich i przejdź przez drzwi. Teraz żeby iść dalej najpierw będziesz musiał rozwalić panele kontrolne ładunków semtexu. Widać je gdy, założysz THERMAL GOOGLES (są zaznaczone na biało), gdy je zniszczysz za pomocą USP lasery wyłączą się. Czym wyższy poziom trudności tym więcej ich tam jest. W celu zneutralizowania niektórych będziesz musiał stanąć na jednej ze skrzyń ustawionych blisko Ciebie. Gdy już usłyszysz dźwięk wyłączanego Semtexu, przejdź przez drzwi na końcu.

DECK 2, PORT

Przebiegnij długi korytarz, usypiając strażników i zbierając potrzebne rzeczy. Na końcu uważaj na usypiającego strażnika strasznie ciężko za pierwszym razem go wypatrzyć. Gdy dojedziesz do końca przejdź przez drzwi.

DECK 2, STARBOARD

Zbierz amunicję i racje pożywienia leżące w tym korytarzu. Gdy dotrzesz mniej więcej do połowy korytarza włączy się filmik. Poczekaj aż scenka minie i przygotuj się na konfrontację z drugim Bossem - żołnierzami Gurlkovicha.

BOSS 2: ŻOŁNIERZE GURLKOVICHA

Chowaj się za skrzynie i grzej w terrorystów ile wlezie - mogą Ci w tym pomoc również granaty i rury z gorącym powietrzem (możesz w nie strzelać). Jeden z najemników rzuca w twoją stronę swoje granaty - rozwal go jak najprędzej, a potem zajmij się resztą.

HOLD NO. 1

Musisz niepostrzeżenie przemknąć przez HOLD NO.1, tak aby nie zwrócić na siebie uwagi żadnego z Marines. Pamiętaj, że nie możesz przejść przez światło z projektora. Masz dwie możliwości drogi: 1) zejść po drabinie i skradać się, albo przeczołgać za plecami żołnierzy na drugą stronę lub 2) zwisnąć na rurce i w ten sposób przedostać się do północnej części, a potem podciągnąć się i przejść przez drzwi. Drugi ze sposobów jest łatwiejszy, ale uda nam się tylko wtedy, gdy będziemy mieć pełne zdrowie (pasek życia na full) i musimy też pamiętać żeby nie zatrzymywać się na zbyt długi okres czasu, bo możemy łatwo spaść na dół.

HOLD NO. 2

Ponownie jak poprzednio musimy przedostać się do północnej części HOLD NO. 2, jednak teraz musimy kontynuować obrany wcześniej przez nas sposób przejścia. Jeśli poprzednio do przejścia wybraliśmy zwisanie, teraz czeka nas to samo, a jeśli skradanie to również będziemy musieli się teraz skradać.

HOLD NO. 3

Ze szczególną ostrożnością musisz za pomocą CAMERA, zrobić cztery zdjęcia Metal Gear Ray'a. Jedno ujęcie z profilu z prawej, drugie z profilu z lewej, trzecie ujęcie od przodu i na koniec logo MARINES, zamieszczone na jednej z "kończyn" MG. W celu wysłania zdjęć Otaconowi użyj komputera, który stoi w południowo-wschodniej części sali. Po prawidłowym wykonaniu wszystkich czynności obejrzysz sekwencję FMV. Gratulację właśnie ukończyłeś pierwszy epizod gry MGS2.

EPIZOD 2 - BIG SHELL

Na samym początku wskocz do basenu i popłyń w jego prawy dolny róg, z stamtąd zabierz Thermal Goggles. Popłyń do drabinki i wyjdź na brzeg. Następnie idź do góry, otwórz środkową szafkę i zabierz rationka. Idź do drzwi z kółkiem i je otwórz. Skieruj się w głąb korytarza. Musisz teraz sciągnąc mapkę ( komputer w prawym górnym rogu pomieszczenia ), ale za nim to zrobisz, zaciągnij dwóch strażników do szafek, które znajdują się w pomieszczeniu, z którego startowałeś. Teraz możesz spokojnie podejść do komputera i go włączyć ( potem wpisz swoje dane i już masz mapkę ). Teraz będziesz musiał poczekać na windę, więc spenetruj pomieszczenie w poszukiwaniu rationka. Gdy już winda zjedzie na dół wejdź na nią i obejrzyj filmie. Po krótkiej sekwencji filmowej wejdź na skrzynki po prawej i zbierz bandaże. Podejdź do ogrodzenia po lewej stronie ekranu powinieneś zobaczyć niewielką dziurę w ogrodzeniu -przeczołgaj się przez nią i idź dalej w lewo w kierunku drzwi. Jesteś teraz w Strut A Pump Rum. Po filmiku podejdź do strażnika od tyłu i skręć mu kark ( możesz również go ominąć ). Ściągnij mapkę z komputera i idź do szafek z lewej stronie pomieszczenia, w jednej z nich jest racja następnie skieruj się w górę na dach zbierz Chaffa i wróć się do Pump Room. Podejdź do drzwi z prawej. Uważaj na Cyphera, który patroluje most łączący Strut A i F, musisz przedostać się na drugą stronę mostu. Jesteś teraz w magazynie. Patroluje go trzech strażników i jeden cały czas melduje. Idź prosto i do drzwi po prawej. Z stamtąd weź M9 i amunicje do niego. Wróć się do Strut A i tym razem wejdź w drzwi po lewej. Oto przed Tobą AB Conecting Bridże, który będzie patrolowało dwóch kolesi - uśpij ich za pomocą M9 ( celuj w głowę ), możesz również zeskoczyć z krawędzi i wisząc przedostać się na drugi koniec. Teraz skieruj się do drzwi prowadzących do Strut B. Po pierwszym spotkaniu z Vampem ściągnij mapkę i weź amunicję do Socoma. Następnie pobiegnij do drzwi na górze ekranu i przeszukaj szafki - jest w nich kolejna dawka amunicji do Socoma i ration. Potem idź do drzwi i tak jak poprzednio idź przed siebie po moście, przy okazji zabierz chaffy. Jesteś teraz w Strut C. Wejdź do ubikacji z lewej i z prawej i dokładnie je przeszukaj. Potem skieruj się do góry. Po scence pobiegnij odzyskasz lewo do komputera i ściągnij mapkę. Biegnij do kibla z prawej strony ( patrząc od wejścia z BC Connecting Bridge ) stań przed lustrem wyjmij coolant, popatrz w górę i zamroź bombę. Teraz biegnij do Strut B (na BC Conecting Bridge lata cypher i czeka na zestrzelenie :) ). W Strut B uśpij dwóch strażników, potem podejdź do generatorów znajdujących się w lewym górnym rogu pomieszczenia z komputerem, zamknij drzwiczki i zamroź bombę. Teraz biegnij do Strut A Pump Room ( po wejściu do Strut A pobiegnij w dół i w prawo ), teraz biegnij na w dół i skręć w lewo przejdź po schodkach i zacznij czołgać się pod rurami, przy drugiej rurze wczołgaj się w dół, znajdziesz tam bombę którą zamrozisz. Następnie biegnij do Strut F, czyli po wyjściu z Pump Room kawałek w lewo i do góry w drzwi. Na moście zejdź na dół i tą drogą wejdź do Strut F. Uśpij strażnika idź w dół do pomieszczenia po lewej, ściągnij mapkę i przeszukaj szafki. Następnie udaj się do pokoju obok, z którego weźmiesz Mine Detector. Teraz wróć się do pokoju obok, wejdź do szybu wentylacyjnego. Przeczołgasz się do pomieszczenia obok, ale tym razem za regałem. Zabierz Socom Suppresor. Wyjdź stąd i uważaj na strażnika ( możesz go uśpić, albo ominąć go ). Wyjdź z Strut F dolnym wejściem i wejdź górnym. Rozwal strażnika, który melduje i schowaj go do jakiegoś małego pomieszczenia. Teraz załatw następnego strażnika ( jest po drugiej stronie ). Pobiegnij do barierek z  lewej strony ekranu i przeskocz przez nie. Musisz zwisać nad pudłami z poziomu niżej, gdy znajdziesz się w takiej pozycji możesz się puścić barierek i zejść między te pudła. Tam właśnie znajduje się kolejna bomba. Gdy już ją zamrozisz, wyjdź z „dołka” i udaj się po schodkach do góry do kolejnych drzwi. Na moście rozwal kolesia, który patrzy z dachu następnego Struta, następnie włącz Mine detector i pozbieraj miny. Teraz możesz już wejść do Strut E. Zajmij się wszystkimi strażnikami ( jeden z nich się melduje, więc kiedy go załatwisz schowaj jego ciało do szafki ). Ściągnij mapkę i udaj się na dach po schodach z prawej strony ekranu. Po fillmiku wejdź po schodach na samą górę, zajmij się strażnikami i podejdź do Harriera. Wczołgaj się pod niego i zamroź bombę. Teraz biegnij do Strut D ( w Parcel Room skorzystaj z drzwi znajdujących się w lewym górnym rogu ). Bomba jest pod jedną z klap, które znajdują się na niższym poziomie z lewej strony, tuż przy samym końcu. Po zamrożeniu ostatniej bomby zasuwaj do Strut C po Sensor B, który znajduje się w malutkim pokoiku ( tam gdzie siedział Stilman ). Kiedy już będziesz w jego posiadaniu rozpocznie się odliczanie, będziesz miał 400 sek. aby zamrozić ostatnią bombę. Znajduje się ona w Strut A ( tam gdzie zaczynałeś ) i jest przyczepiona od dołu do łodzi podwodnej. Jak już ją zamrozisz wracaj do windy, a tam czeka Cię potyczka z Fortune.

BOSS FORTUNE

Tej walki nie da się wygrać. Musisz tylko unikać jej strzałów z Railguna chowając się za skrzynie i inne przeszkadzajki. Uważaj bo jeden celny strzał może pozbawić Cię całej energii. Nie stawaj na płynie, który czasem pojawia się na ziemi, możesz się zapalić, a na to może pomóc tylko leżenie na ziemi.Po jakimś czasie windą zjedzie Vamp i to już koniec walki z Fortune.Po filmiku znajdujesz się na dachu Strut A. Musisz zamrozić C4 znajdujące się na Heliport w Strut E i masz 400 sekund, żeby tam dobiec, więc biegnij tam najszybciej jak potrafisz, uważaj na miny przy drzwiach do Strut A. Bomba znajduje się tam gdzie poprzednio był Harrierer, gdy już się nią zajmiesz czeka Cię kolejny pojedynek z członkiem Dead Cell.

BOOS FATMAN

Podczas tej walki będziesz musiał często zmieniać Sensor A z rationkami i na odwrót. Gdy Fatman zakłada bomby, biegaj za nim i od razu je zamrażaj, wraz z upływem czasu bomb będzie coraz więcej. Strzelać do niego można cały czas jednak najlepiej robić to po zamrożeniu wszystkich bomb i kiedy Fatman leży na ziemi, jeżeli chciałbyś go przewrócić podłóż minę, rzuć granat albo po prostu podejdź i przywal mu z piąchy, pamiętaj, aby zawsze celować w głowę, dzięki temu straci więcej energii niż po strzale w inną część ciała. Kiedy energia spadnie mu do zera okaże się, że podłożył to gdzieś jeszcze jedną bombę, chwyć ciało i je na bok i oto masz przed sobą kolejne C4 czekające na zamrożenie.Po zamrożeniu bomby udaj się w dół a wskoczy Ninja, jednak to nie jest kolejny boss... Gdy obejrzysz kolejny przerywnik pobiegnij do Strut F. Teraz posiadasz kartę lv. 2 Więc masz dostęp do paru nowych pomieszczeń, które przeszukaj ( uważaj na semtex w pomieszczeniu gdzie znajduje się M4 - strzel w kontrolkę znajdującą się na szafce), gdy zwiedzisz już wszystkie pomieszczenia udaj się do Shell 1. Uważaj na zapadnie na moście prowadzącym do środka tego budynku. Przed wejściem podnieś jeszcze amunicję do AK i teraz możesz już wejść do środka. Tuż za drzwiami wybierz strój żołnierza i AKSu, dzięki temu będziesz traktowany jak jeden ze swoich przez resztę strażników wewnątrz Shell 1. Idż po schodkach do góry a następnie w dół, w lewo i przez drzwi. W tym pomieszczeniu znajdziesz komputer, więc ściągnij mapkę. Po wyjściu z tego pomieszczenia udaj się do góry i prosto do windy, jeżeli wejdziesz na strażnika to możesz się pożegnać z przebraniem. W windzie wybierz poziom B2. Kiedy wyjdziesz z windy, skręć w lewo a potem w dół, kawałek w prawo, znowu w dół i już powinieneś widzieć pomieszczenie pełne strażników, w lewej części tego pomieszczenia znajduje się Directional Microphone, który musisz wziąć, więc uważając na strażników zabierz go, a następnie udaj się w prawo do komputera i ściągnij mapkę. Teraz możesz wrócić do windy i udać się na poziom B1. Po krótkim przerywniku wejdź do pomieszczenia z prawej strony, ściągnij mapkę i przeszukaj szafki. Po wyjściu poczekaj aż do skanera oczu podejdzie strażnik i obróci się twarzom w jego stronę, wtedy wybiegnij zza rogu i złap go, Raiden automatycznie przyciśnie mu głowę do skanera, dzięki czemu będziesz mógł wejść do kolejnego pomieszczenia. Teraz znajdujesz się w hali z zakładnikami. Patroluje ją tylko jeden strażnik, ale za to co chwilkę melduje. Jeżeli go zabijesz natychmiast kończysz grę, jeżeli go uśpisz nie będziesz słyszał bicia serca i nie poznasz Amesa. Wybierz moment, w którym strażnik będzie się patrzył w inną stronę i pobiegnij w lewy dolny róg pomieszczenia. Ames jest przywiązany do stołu ( taki koleś w długich brązowych włosach ). Podbiegnij do niego, wyciągnij D. Microphone i naciśnij klawisz akcji. Teraz czeka Cię parę minut przerywników, gdy pojawi się Ocelot wybierz AKSu i oglądaj dalej filmy. No tak jesteś zdemaskowany i na dodatek w całym Shell 1 obowiązuje "extreme caution". Musisz, więc wydostać się jak najszybciej z tego miejsca, najlepiej byłoby gdyby strażnicy Cię nie zauważyli. Pobiegnij do windy i rozwal strażnika tak, żeby nie wznowił alarmu, teraz wjedź na poziom 1 i uważając na strażników rozwal kamerę z prawej strony u góry, teraz pobiegnij w prawo i zajmij się kolejną dwójką strażników, biegnij dalej do wyjścia z Shell 1, uważaj na kamerę przy drzwiach. Gdy już wybiegniesz z Shell1 rozwal Cyphery, strażnika i pobiegnij do Strut F. Zajmij się wszystkimi strażnikami tak jak poprzednio, dzięki kolejnej karcie ID masz dostęp do nowych lokacji, więc szukaj RGB6, PSG1 i PSG1-T. Kiedy już pozbierasz wszystko biegnij do Strut D, i udaj się do drzwi w środkowej części tego Struta. Gdy już się tam znajdziesz będziesz musiał rozwalić wszystkie kontrolki C4. Oto miejsca w których się znajdują ( na poziomie Normal ) :

1. Za tobą nad wejściem

2. Przed tobą na zbiorniku

3, 4 Przy schodach po lewej stronie

5. Po prawej stronie jest taka długa rura i w jednym miejscu jest tam mnóstwo mew, między nimi znajduje się kontrolka

6. Po prawej stronie na Strut G otoczona przez Semtex

7. Po drugiej stronie mostu

8. Za flagą po lewej stronie

9. Na Cypherze.

10. W lewym końcu mostu

Kiedy już zniszcz wszystkie kontrolki idź przed siebie. Po krótkiej sekwencji filmowej będziesz musiał stoczyć walkę z Harrierem w którym będzie Vamp i Solidus Snake.

BOSS HARRIER

Jest to dość trudna walka. Na samym początku zbierz Stingera i amunicje. Od razu skorzystaj z nowej broni strzelając w Harriera, który leciał w twoją stronę. Harrier teraz będzie oblatywał Big Shell. Pakuj w niego ze stingerów. Nie martw się ze masz mało pocisków, bo co jakiś czas Snake będzie Ci zrzucał amunicję i rationka. Po paru celnych strzałach, Vamp podleci do Ciebie i będzie próbował Cię "przygrzać". Możesz nawalać w niego ze stingerów lub uciec na niższy poziom mostu, jeżeli decydujesz się strzelać strzelaj w wyrzutnie rakiet, dzięki czemu będzie ich wystrzeliwał coraz mniej. Kiedy Harrier odleci, okrąży Strut i zacznie lecieć na Ciebie strzelaj ze stingera, a potem padaj na ziemię. Kiedy Harrier spuści w Twoim kierunku bomby kasetowe, jak najszybciej pobiegnij na niższy poziom mostu, a odłamki Cię nie dosięgną. Po eksplozji wejdź z powrotem na górny poziom. Teraz Harrier znowu zrobi nawrót za Strutem, ale tym razem wystrzeli w Twoim kierunku rakiety, rzuć chaffa, żeby nie trafiły w most, gdy tylko nadarzy się sposobność od razu strzelaj ze stingera. Kiedy energia Harirera dojdzie do 1/3 podstawowej wartości, odleci do mostu i będzie wystrzeliwał rakiety skierowane w Ciebie, najlepiej zrobisz kładąc się na schodach, dzięki czemu ok. 90% rakiet Cię ominie. Kiedy wylecą już wszystkie rakiety wstań i wal ze stingera. Teraz wkurzyłeś Solidusa, który rozpocznie ostrzeliwanie mostu z działka, chowaj się za wystającymi kawałkami mostu i w odpowiednim momencie strzelaj, dwa strzały i już jest po walce.Po scence i paru gadkach przez codec, odzyskasz kontrolę nad postacią. Teraz stoją przed Tobą dwie drogi : albo przeskakujesz przesz płot, dochodzisz nad rurę, opuszczasz się i spokojnie idąc ( uważaj na odchody mew ) przejdziesz na drugą stronę; jeżeli chcesz tłumik do AKSu przeskocz ( używając gwiazdy ) na drugą stronę mostu. Podejdź do wejścia, coolantem zgaś ogień i masz tłumik do popularnego kałacha! Teraz wejdź na kładkę z prawej strony i biegnij nimi aż do poręczy ( nie przejmuj się tymi które spadają ), przeskocz przez poręcz i opuść się na dół. Teraz wyjdzie dwóch strażników, chyba nie muszę mówić co masz z nimi zrobić. Następnie biegnij przez most, przeskocz dziurę przeskakując, a przy następnej przeszkodzie przeskocz przez poręcz i przejdź do bezpiecznej części. Wejdź po drabinie. Teraz wykonaj pad na ziemię i zacznij się czołgać pod oknami, nie bój się spadających kładek. Gdy już miniesz okna ze strażnikami wstań przylgnij do ściany i zacznij iść, a gdy zrobi się za nisko kucnij i idź dalej. Teraz biegnij przed siebie aż do końca i zeskocz na dół. Rozwal wszystkie Cyphery, wejdź po schodach i przeskakując przeszkody przejdź mostem do Shell 2. Po wstawce dowiesz się ze drogę do prezydenta zagrodziła podłoga pod wysokim napięciem. Idąc korytarzem po lewej dojdziesz do windy ( nie zapomnij o ściągnięciu mapki ). Jedź na poziom B1. Pierwsze co rzuca się w oczy do komputer, oczywiście ściągnij mapkę. Następnie wejdź do wody i poszukaj wyrzutnie rakiet Nikita. Jak już ją znajdziesz, wróć do windy i jedź na poziom 1.Teraz idź do ciemnego pomieszczenia znajdującego się na południowo-zachodniej części budynku. Zniszcz kamery z pistoletami, wejdź na skrzynie i wystrzel Nikitę w kierunku szybu wentylacyjnego. Przeprowadź rakietę przez szyb i gdy zobaczysz pomieszczenie z prezydentem manewruj tak żeby go nie trafić ( możesz również nie wchodzić do tego pomieszczenia, ale zejść kawałek niżej, po schodkach, tam wejść na skrzynki i stamtąd strzelić ). Kiedy już uporasz się z podłogą elektryczną udaj się do pomieszczenia z prezydentem i przygotuj się na serię filmów. Gdy już obejrzysz przerywniki skieruj się w stronę windy i zjedź na poziom B. Wejdź do wody i płyń ( według radaru ) lew, dół, prawo, dół i w prawo aż do drzwi z kółkiem ( gdyby brakowało Ci tlenu to miejsca w których można zaczerpnąć powietrza są oznaczone na radarze jaśniejszym kolore ), otwórz drzwi i po krótkim przerywniku przepłyń przez to pomieszczenie unikając przeszkód. Otwórz kolejne drzwi, popłyń korytarzem do końca, wyjdź z wody i otwórz kolejne drzwi. A za nimi…

BOSS VAMP

Ta walka nie należy do trudnych, wręcz przeciwnie. Jest bardzo przyjemna i możną ją bardzo szybko zakończyć sukcesem.. Na samym początku strzel Vampowi w głowę z sodoma ( dobrze byłoby gdybyś trafił w czoło ). Kiedy wskoczy do wody, rozwal 4 lampy po Twojej lewej i prawej stronie. Podbiegnij do wody i strzel w nią ze RGB6. Gdy wampir wyskoczy z wody będzie poruszał się na wyższym poziomie pomieszczenia i zacznie atakować Cię nożami. Musisz ich unikać ( albo do nich strzelać ). Strzelaj w Vampa z socoma, M4, AKSu, ale najlepiej walić ze stingera, po paru celnych strzałach wskoczy do wody. Znowu wrzuć tam granat, a Vamp szybciej wyskoczy. Kiedy będzie się znajdował na tym poziomie co Ty, podbiegaj do niego i wal z kombosa, a jak będzie poruszał się w czerwonej poświacie, atakuj go z RGB6. Gdy życie Vampa będzie już się kończyło, stanie się szybki i będzie skakał po pomieszczeniu. Potraktuj go wtedy z Socoma lub z kombosa jak będzie znajdował się koło Ciebie. Parę skutecznych ataków i po nim. Po walce skieruj się do drzwi u góry, zabierz ractionka i wejdź do wody. Uważając na miny morskie popłyń w lewo a potem w prawo i po schodach wyjdź z wody. Wejdź w drzwi. Jesteś teraz w pomieszczeniu z szafkami. Ściągnij mapkę i przeszukaj szafki. Po filmiku jesteś już w wodzie. Płyń szybko uważając na miny morskie. Musisz tez obserwować poziom tlenu u Gemmy (kiedy będzie miała mało powietrza podpłyń pod wentylację ). Tam gdzie walczyłeś z Wampem uważaj na miny. Kiedy już dopłyniesz do końca, wyjdź z wody, uśpij Gemmę i zaciągnij ją do windy. Zjedź na poziom 1. Zaprowadź Emme w róg po prawej, aby była bezpieczna. Teraz rozpraw się ze strażnikami. Kiedy się już z nimi uporasz wróć po Emmę i wyprowadź ją z Shell2. Uważaj na strażnika, który pojawi się przy wyjściu. Po wyjściu rozwal cyphery i prowadź Gemmę przy okazji załatwiając kolejnego strażnika. Zagaś ogień Coolantem i trzymając Emmę za rękę idź do drzwi. Po wstawce rozwal dwóch żołnierzy patrolujących teren. Weź Emmę za rękę i idź do znanych już drzwi z kółkiem. Otwórz je i podejdź do klapy, otwórz ją... Emma musi przejść przez prowizoryczny most a Ty masz ja osłaniać z PSG1. A więc do roboty! Zapal faję i połóż się na ziemi. Oczyszczaj teren rozwalając strażników i Cyphery, musisz również uważać na miny rozstawione na drodze Gemmy, zauważysz je zakładając Thermal Gogle. Po pewnym czasie zadzwoni Snake, po skończonej rozmowie możesz do niego oddzwonić, żeby Ci pomógł, ale nie musisz. Kiedy Emma będzie już blisko końca trasy wyskoczy Vamp i ją chwyci.

BOSS VAMP

Zażyj Pantezemin i strzelaj z PSG1 w Vampowi w głowę. Musisz uważać, aby nie trafić przypadkiem Emmy. Po paru celnych strzałach Vamp da spokój i spadnie do wody.Po filmiku znajdujesz się w Strut i masz półtorej minuty aby dostać się do Computer Rooma więc biegnij tam ile sił w padzie w nogach. Gdy już tam dobiegniesz czeka Cię kilka przerywników. Po ich obejrzeniu przygotuj się na walenie w klawisze ( pada ). Po paru kolejnych przerywnikach będziesz wolny. Z szafki wyciągnij Medicine i przejdź przez drzwi obok. Ściągnij mapkę i skieruj się w kolejne drzwi. Oto przed Tobą najlepiej strzeżony obszar w całej grze. Jeżeli Raiden zacznie kichać zażyj Medicine i uważając na strażnika wejdź po schodach z prawej strony. Musisz tutaj uważać na strażnika kręcącego się wokół schodów. Mostkiem przejdź na drugą stronę i uważając na kamerę zabierz Box. Teraz idź cały czas przed siebie, a kiedy jakiś strażnik stanie do Ciebie plecami znokautuj go. Teraz biegnij do góry i w prawo. Przejdź przez drzwi żeby znaleźć się w Ascending Conol. Pobiegnij na dół i zbierz Rationa. Teraz pobiegaj powrotem góry i znowu powrotem dół, cały czas odbierając telefony od Campbella. Po telefonie od Rose pojawi się Solid Snake. Da Ci nową bron, jaka jest HF. Blade. Masz teraz trochę czasu, aby sobie potrenować ( lepiej nie rób tego blisko Snakea ). Od teraz Solid będzie razem z Tobą chodził i strzelał do strażników, a czeka Was prawdziwa rzeż. Musicie przedostać się na drugą stronę hangaru po drodze zabijając ok. 30 żołnierzy Tengu. Snake z początku będzie używał USP, ale kiedy dojdziecie dalej zacznie strzelać z M4. Do zabijania strażników polecam HF Blade bo wchodzi w mięso jak w masło:) Kiedy dotrzecie do końca hangaru, sytuacja się rozluźni. Zadzwoni Otacon, a za chwilę drzwi staną otworem. Zabierz rationka i przygotuj się do kolejnej jatki. Tutaj także używaj Blade’a. Po kilku minutach atmosfera ucichnie. Po filmiku znajdujesz się na grzbietowej części Arsenal Gear. Po wysłuchaniu nudnej przemowy Solidusa zacznie się najtrudniejsza batalia, jaką musisz stoczyć w tej grze.

BOSS MASS PRODUCED RAY UNITS

Musisz zniszczyć 7 maszyn (na wyższych poziomach do 20!). Najlepsza taktyka to walenie w kolana a potem od razu w otwarty pysk. Taki atak pozbawi Raya ok. 1/4 energii. Po uszkodzeniu jednej z maszyn, do środka wskoczy kolejna z maszyn. Znowu powtórz kombinacje i wal w kolana a potem w otwarty pysk. Kiedy wystrzeli w ciebie rakiety samonaprowadzające, to żeby ich uniknąć w ostatniej chwili zrób gwiazdę w bok, a gdy będzie atakował laserem odsuń się w obojętnie jaka stronę, gdyby używał działek też się odsuń. Pamiętaj żeby uważać na ataki pozostałych maszyn. Kiedy zniszczysz odpowiednią ilość maszyn walka zakończy się. I czeka Cię kilka filmów a po nich stajesz przed ostatnim bossem.

BOSS SOLIDUS SNAKE

Solidus nie jest trudny do pokonania. Jedyna broń, jaką mamy to Blade. Na samym początku tej walki podejdź do Solidusa i zrób combo : obrót z mieczem a następnie dźgnięciem. Solidus zacznie szarżować. Czasami będzie wypuszczał w Twoim kierunku rakiety – wtedy w ostatniej chwili rób gwiazdę w bok. Atakuj go mieczem, za każdym razem kiedy zrobi zamach, najlepiej atakować go od tyłu. Kiedy Solidus straci połowę energii, zrzuci macki. To wcale nie oznacza ze będzie łatwiejszy do pokonania. Wręcz przeciwnie, będzie bardzo szybki. Atakuj go tak jak poprzednio. Ale tym razem będzie atakował bardzo nerwowo, więc musisz bardziej uważać w defensywie i kiedy będzie odpowiedni moment walić mu z kombosa. Po kilku takich ciosach padnie jak długi.

Nasze gratulacje właśnie ukończyłeś MGS2!!

KODY:

Dodaj linijkę -cheatenable w linii komend (np. mgsi.exe -cheatenable), uruchom grę i naciskaj:

[F2] - God Mode
[F4] - nieskończona amunicja
[F6] - tryb obserwatora
[F5] - anulowanie F6
[F7] - szybki restart

K

Po rozpoczęciu właściwej gry, włącz widok z FPP i uśpij strażnika na górnym mostku z M9 (najlepiej strzel w głowę, ponieważ środek usypiający szybciej zadziała). Na tym mostku znajduje się także jedyne w tym epizodzie lekarstwo (medicine), jeśli grasz na poziomie Hard lub Extreme koniecznie je zabierz. Następnie udaj się na prawą część statku, wejdź po schodach (po tych najbliżej), przeskocz przez skrzynie i zabierz Caff Granade. Następnie pobiegnij w lewo i uśpij tam strażnika (możesz ich wywalać za burtę - zaznaczone na biało miejsce na bokach statku), weź Bandaże znajdujące się pod schodami i przez wodoodporne drzwi (takie z kółkiem) wejdź do środka statku.

DECK-A CREW'S QUARTERS

W tym pomieszczeniu od razu idź w prawo aż dojdziesz do pomieszczenia z automatycznymi drzwiami, wejdź do niego i spenetruj wszystkie szafki. Wyjdź na zewnątrz i uśpij strażnika (możesz przeszukać jego ciało, czasami coś mają). Idź do kolejnych drzwi.

DECK-A CREW'S LOUNGE, STARBOARD

Po wstawce uśpij kolesia kręcącego się koło szyby, a potem tego chodzącego po korytarzu. Wejdź do baru i pozbieraj wszystko. Następnie udaj się po schodach na górę w prawe drzwi.

DECK-B, CREW'S QUARTERS, STARBOARD

Idź w górę planszy i uśpij strażnika. Potem pobiegnij na dół - tam też jest strażnik czekający na kulkę z M9 :). Idź dalej w lewo, do góry i po schodach.

DECK-C, CREW'S QUARTERS, PORT

Teraz krótka wstawka pokaże Ci kamerę - omiń ją idąc przylepiony do ściany. Biegnij dalej do końca korytarza i zbierz Ration znajdujący się w szybie wentylacyjnym. Wróć się do schodów i przeszukaj szafki, potem wbiegnij po schodach na górę.

DECK-D, CREW'S QUARTERS

Od razu uśpij strażnika, który wchodzi właśnie do pomieszczenia, wejdź do kuchni i pozbieraj co się da uważając na kamerę (pod stołami jest trochę amunicji). Wróć się do końca korytarza i idź do pomieszczenia u góry. Zbierz stamtąd Box i rozwal strażnika wchodzącego do pomieszczenia (możesz też skorzystać z Box'a). Wyjdź z pomieszczenia i biegnij w dół planszy. Skontaktuje się z Tobą Otacon i powie że coś jest nie tak - ładunki semtexu są zamieszczona na korytarzu i ... strzel w gaśnicę a zobaczysz czujniki laserowe - przeczołgaj się pod nimi i wejdź po schodach.

 DECK-E, THE BRIDGE

Z mostku kapitańskiego widać spacerującą na dworze postać. W pomieszczeniu znajdziesz naboje do USP, jednak dostaniesz go dopiero po walce z bossem. Po filmiku zbierz Rację i wyjdź na zewnątrz.

BOSS OLGA GURLKOVICH

Zaraz na początku walki, strzel w reflektor znajdujący się z lewej strony (na poziomie Extreme niestety go nie zbijesz). Pamiętaj, że Olga strzela pojedynczo z pistoletu i rzuca granatami. Gdy usłyszysz: "Take this", odsuń się jeśli nie chcesz zostać rozniesiony przez granat. Celuj jej w głowę, odbiera to najwięcej energii. Po walce otrzymasz do własnego użytku pistolet USP.

NAVIGATIONAL DECK, WING

Schodząc z pokładu gdzie walczyłeś z Olgą, udaj się w prawo i wejdź po schodach na górę, a później po drabinie. Wchodząc na maszt znajdziesz THERMAL GOOGLES i tłumik do USP. Załóż go na splówę i zejdź z powrotem schodami na dół, teraz pójdź w lewo. Załatw strażnika i przejdź przez drzwi.

DECK-E, THE BRIDGE - DECK-A CREW'S LOUNGE

Jeżeli zauważysz, że Snake dziwnie się zachowuje i kicha, weź zebrane na początku lekarstwo (medicine). Wróć przez Deck D, C, B i A. Na dole odwiedź znane Ci pomieszczenie DECK-A CREW'S LOUNGE, STARBOARD. Teraz idź w prawo i zejdź schodami na dół.

ENGINE ROOM, STARBOARD

Zaczniesz koło swojego starego znajomego Raven'a tylko, że w zmniejszonej formie... Przejdź przez drzwi i spenetruj całe pomieszczenie, aż dojdziesz do schodów po lewej stronie. Wejdź po nich i przejdź przez drzwi. Teraz żeby iść dalej najpierw będziesz musiał rozwalić panele kontrolne ładunków semtexu. Widać je gdy, założysz THERMAL GOOGLES (są zaznaczone na biało), gdy je zniszczysz za pomocą USP lasery wyłączą się. Czym wyższy poziom trudności tym więcej ich tam jest. W celu zneutralizowania niektórych będziesz musiał stanąć na jednej ze skrzyń ustawionych blisko Ciebie. Gdy już usłyszysz dźwięk wyłączanego Semtexu, przejdź przez drzwi na końcu.

DECK 2, PORT

Przebiegnij długi korytarz, usypiając strażników i zbierając potrzebne rzeczy. Na końcu uważaj na usypiającego strażnika strasznie ciężko za pierwszym razem go wypatrzyć. Gdy dojedziesz do końca przejdź przez drzwi.

DECK 2, STARBOARD

Zbierz amunicję i racje pożywienia leżące w tym korytarzu. Gdy dotrzesz mniej więcej do połowy korytarza włączy się filmik. Poczekaj aż scenka minie i przygotuj się na konfrontację z drugim Bossem - żołnierzami Gurlkovicha.

BOSS 2: ŻOŁNIERZE GURLKOVICHA

Chowaj się za skrzynie i grzej w terrorystów ile wlezie - mogą Ci w tym pomoc również granaty i rury z gorącym powietrzem (możesz w nie strzelać). Jeden z najemników rzuca w twoją stronę swoje granaty - rozwal go jak najprędzej, a potem zajmij się resztą.

HOLD NO. 1

Musisz niepostrzeżenie przemknąć przez HOLD NO.1, tak aby nie zwrócić na siebie uwagi żadnego z Marines. Pamiętaj, że nie możesz przejść przez światło z projektora. Masz dwie możliwości drogi: 1) zejść po drabinie i skradać się, albo przeczołgać za plecami żołnierzy na drugą stronę lub 2) zwisnąć na rurce i w ten sposób przedostać się do północnej części, a potem podciągnąć się i przejść przez drzwi. Drugi ze sposobów jest łatwiejszy, ale uda nam się tylko wtedy, gdy będziemy mieć pełne zdrowie (pasek życia na full) i musimy też pamiętać żeby nie zatrzymywać się na zbyt długi okres czasu, bo możemy łatwo spaść na dół.

HOLD NO. 2

Ponownie jak poprzednio musimy przedostać się do północnej części HOLD NO. 2, jednak teraz musimy kontynuować obrany wcześniej przez nas sposób przejścia. Jeśli poprzednio do przejścia wybraliśmy zwisanie, teraz czeka nas to samo, a jeśli skradanie to również będziemy musieli się teraz skradać.

HOLD NO. 3

Ze szczególną ostrożnością musisz za pomocą CAMERA, zrobić cztery zdjęcia Metal Gear Ray'a. Jedno ujęcie z profilu z prawej, drugie z profilu z lewej, trzecie ujęcie od przodu i na koniec logo MARINES, zamieszczone na jednej z "kończyn" MG. W celu wysłania zdjęć Otaconowi użyj komputera, który stoi w południowo-wschodniej części sali. Po prawidłowym wykonaniu wszystkich czynności obejrzysz sekwencję FMV. Gratulację właśnie ukończyłeś pierwszy epizod gry MGS2.

EPIZOD 2 - BIG SHELL

Na samym początku wskocz do basenu i popłyń w jego prawy dolny róg, z stamtąd zabierz Thermal Goggles. Popłyń do drabinki i wyjdź na brzeg. Następnie idź do góry, otwórz środkową szafkę i zabierz rationka. Idź do drzwi z kółkiem i je otwórz. Skieruj się w głąb korytarza. Musisz teraz sciągnąc mapkę ( komputer w prawym górnym rogu pomieszczenia ), ale za nim to zrobisz, zaciągnij dwóch strażników do szafek, które znajdują się w pomieszczeniu, z którego startowałeś. Teraz możesz spokojnie podejść do komputera i go włączyć ( potem wpisz swoje dane i już masz mapkę ). Teraz będziesz musiał poczekać na windę, więc spenetruj pomieszczenie w poszukiwaniu rationka. Gdy już winda zjedzie na dół wejdź na nią i obejrzyj filmie. Po krótkiej sekwencji filmowej wejdź na skrzynki po prawej i zbierz bandaże. Podejdź do ogrodzenia po lewej stronie ekranu powinieneś zobaczyć niewielką dziurę w ogrodzeniu -przeczołgaj się przez nią i idź dalej w lewo w kierunku drzwi. Jesteś teraz w Strut A Pump Rum. Po filmiku podejdź do strażnika od tyłu i skręć mu kark ( możesz również go ominąć ). Ściągnij mapkę z komputera i idź do szafek z lewej stronie pomieszczenia, w jednej z nich jest racja następnie skieruj się w górę na dach zbierz Chaffa i wróć się do Pump Room. Podejdź do drzwi z prawej. Uważaj na Cyphera, który patroluje most łączący Strut A i F, musisz przedostać się na drugą stronę mostu. Jesteś teraz w magazynie. Patroluje go trzech strażników i jeden cały czas melduje. Idź prosto i do drzwi po prawej. Z stamtąd weź M9 i amunicje do niego. Wróć się do Strut A i tym razem wejdź w drzwi po lewej. Oto przed Tobą AB Conecting Bridże, który będzie patrolowało dwóch kolesi - uśpij ich za pomocą M9 ( celuj w głowę ), możesz również zeskoczyć z krawędzi i wisząc przedostać się na drugi koniec. Teraz skieruj się do drzwi prowadzących do Strut B. Po pierwszym spotkaniu z Vampem ściągnij mapkę i weź amunicję do Socoma. Następnie pobiegnij do drzwi na górze ekranu i przeszukaj szafki - jest w nich kolejna dawka amunicji do Socoma i ration. Potem idź do drzwi i tak jak poprzednio idź przed siebie po moście, przy okazji zabierz chaffy. Jesteś teraz w Strut C. Wejdź do ubikacji z lewej i z prawej i dokładnie je przeszukaj. Potem skieruj się do góry. Po scence pobiegnij odzyskasz lewo do komputera i ściągnij mapkę. Biegnij do kibla z prawej strony ( patrząc od wejścia z BC Connecting Bridge ) stań przed lustrem wyjmij coolant, popatrz w górę i zamroź bombę. Teraz biegnij do Strut B (na BC Conecting Bridge lata cypher i czeka na zestrzelenie :) ). W Strut B uśpij dwóch strażników, potem podejdź do generatorów znajdujących się w lewym górnym rogu pomieszczenia z komputerem, zamknij drzwiczki i zamroź bombę. Teraz biegnij do Strut A Pump Room ( po wejściu do Strut A pobiegnij w dół i w prawo ), teraz biegnij na w dół i skręć w lewo przejdź po schodkach i zacznij czołgać się pod rurami, przy drugiej rurze wczołgaj się w dół, znajdziesz tam bombę którą zamrozisz. Następnie biegnij do Strut F, czyli po wyjściu z Pump Room kawałek w lewo i do góry w drzwi. Na moście zejdź na dół i tą drogą wejdź do Strut F. Uśpij strażnika idź w dół do pomieszczenia po lewej, ściągnij mapkę i przeszukaj szafki. Następnie udaj się do pokoju obok, z którego weźmiesz Mine Detector. Teraz wróć się do pokoju obok, wejdź do szybu wentylacyjnego. Przeczołgasz się do pomieszczenia obok, ale tym razem za regałem. Zabierz Socom Suppresor. Wyjdź stąd i uważaj na strażnika ( możesz go uśpić, albo ominąć go ). Wyjdź z Strut F dolnym wejściem i wejdź górnym. Rozwal strażnika, który melduje i schowaj go do jakiegoś małego pomieszczenia. Teraz załatw następnego strażnika ( jest po drugiej stronie ). Pobiegnij do barierek z  lewej strony ekranu i przeskocz przez nie. Musisz zwisać nad pudłami z poziomu niżej, gdy znajdziesz się w takiej pozycji możesz się puścić barierek i zejść między te pudła. Tam właśnie znajduje się kolejna bomba. Gdy już ją zamrozisz, wyjdź z „dołka” i udaj się po schodkach do góry do kolejnych drzwi. Na moście rozwal kolesia, który patrzy z dachu następnego Struta, następnie włącz Mine detector i pozbieraj miny. Teraz możesz już wejść do Strut E. Zajmij się wszystkimi strażnikami ( jeden z nich się melduje, więc kiedy go załatwisz schowaj jego ciało do szafki ). Ściągnij mapkę i udaj się na dach po schodach z prawej strony ekranu. Po fillmiku wejdź po schodach na samą górę, zajmij się strażnikami i podejdź do Harriera. Wczołgaj się pod niego i zamroź bombę. Teraz biegnij do Strut D ( w Parcel Room skorzystaj z drzwi znajdujących się w lewym górnym rogu ). Bomba jest pod jedną z klap, które znajdują się na niższym poziomie z lewej strony, tuż przy samym końcu. Po zamrożeniu ostatniej bomby zasuwaj do Strut C po Sensor B, który znajduje się w malutkim pokoiku ( tam gdzie siedział Stilman ). Kiedy już będziesz w jego posiadaniu rozpocznie się odliczanie, będziesz miał 400 sek. aby zamrozić ostatnią bombę. Znajduje się ona w Strut A ( tam gdzie zaczynałeś ) i jest przyczepiona od dołu do łodzi podwodnej. Jak już ją zamrozisz wracaj do windy, a tam czeka Cię potyczka z Fortune.

BOSS FORTUNE

Tej walki nie da się wygrać. Musisz tylko unikać jej strzałów z Railguna chowając się za skrzynie i inne przeszkadzajki. Uważaj bo jeden celny strzał może pozbawić Cię całej energii. Nie stawaj na płynie, który czasem pojawia się na ziemi, możesz się zapalić, a na to może pomóc tylko leżenie na ziemi.Po jakimś czasie windą zjedzie Vamp i to już koniec walki z Fortune.Po filmiku znajdujesz się na dachu Strut A. Musisz zamrozić C4 znajdujące się na Heliport w Strut E i masz 400 sekund, żeby tam dobiec, więc biegnij tam najszybciej jak potrafisz, uważaj na miny przy drzwiach do Strut A. Bomba znajduje się tam gdzie poprzednio był Harrierer, gdy już się nią zajmiesz czeka Cię kolejny pojedynek z członkiem Dead Cell.

BOOS FATMAN

Podczas tej walki będziesz musiał często zmieniać Sensor A z rationkami i na odwrót. Gdy Fatman zakłada bomby, biegaj za nim i od razu je zamrażaj, wraz z upływem czasu bomb będzie coraz więcej. Strzelać do niego można cały czas jednak najlepiej robić to po zamrożeniu wszystkich bomb i kiedy Fatman leży na ziemi, jeżeli chciałbyś go przewrócić podłóż minę, rzuć granat albo po prostu podejdź i przywal mu z piąchy, pamiętaj, aby zawsze celować w głowę, dzięki temu straci więcej energii niż po strzale w inną część ciała. Kiedy energia spadnie mu do zera okaże się, że podłożył to gdzieś jeszcze jedną bombę, chwyć ciało i je na bok i oto masz przed sobą kolejne C4 czekające na zamrożenie.Po zamrożeniu bomby udaj się w dół a wskoczy Ninja, jednak to nie jest kolejny boss... Gdy obejrzysz kolejny przerywnik pobiegnij do Strut F. Teraz posiadasz kartę lv. 2 Więc masz dostęp do paru nowych pomieszczeń, które przeszukaj ( uważaj na semtex w pomieszczeniu gdzie znajduje się M4 - strzel w kontrolkę znajdującą się na szafce), gdy zwiedzisz już wszystkie pomieszczenia udaj się do Shell 1. Uważaj na zapadnie na moście prowadzącym do środka tego budynku. Przed wejściem podnieś jeszcze amunicję do AK i teraz możesz już wejść do środka. Tuż za drzwiami wybierz strój żołnierza i AKSu, dzięki temu będziesz traktowany jak jeden ze swoich przez resztę strażników wewnątrz Shell 1. Idż po schodkach do góry a następnie w dół, w lewo i przez drzwi. W tym pomieszczeniu znajdziesz komputer, więc ściągnij mapkę. Po wyjściu z tego pomieszczenia udaj się do góry i prosto do windy, jeżeli wejdziesz na strażnika to możesz się pożegnać z przebraniem. W windzie wybierz poziom B2. Kiedy wyjdziesz z windy, skręć w lewo a potem w dół, kawałek w prawo, znowu w dół i już powinieneś widzieć pomieszczenie pełne strażników, w lewej części tego pomieszczenia znajduje się Directional Microphone, który musisz wziąć, więc uważając na strażników zabierz go, a następnie udaj się w prawo do komputera i ściągnij mapkę. Teraz możesz wrócić do windy i udać się na poziom B1. Po krótkim przerywniku wejdź do pomieszczenia z prawej strony, ściągnij mapkę i przeszukaj szafki. Po wyjściu poczekaj aż do skanera oczu podejdzie strażnik i obróci się twarzom w jego stronę, wtedy wybiegnij zza rogu i złap go, Raiden automatycznie przyciśnie mu głowę do skanera, dzięki czemu będziesz mógł wejść do kolejnego pomieszczenia. Teraz znajdujesz się w hali z zakładnikami. Patroluje ją tylko jeden strażnik, ale za to co chwilkę melduje. Jeżeli go zabijesz natychmiast kończysz grę, jeżeli go uśpisz nie będziesz słyszał bicia serca i nie poznasz Amesa. Wybierz moment, w którym strażnik będzie się patrzył w inną stronę i pobiegnij w lewy dolny róg pomieszczenia. Ames jest przywiązany do stołu ( taki koleś w długich brązowych włosach ). Podbiegnij do niego, wyciągnij D. Microphone i naciśnij klawisz akcji. Teraz czeka Cię parę minut przerywników, gdy pojawi się Ocelot wybierz AKSu i oglądaj dalej filmy. No tak jesteś zdemaskowany i na dodatek w całym Shell 1 obowiązuje "extreme caution". Musisz, więc wydostać się jak najszybciej z tego miejsca, najlepiej byłoby gdyby strażnicy Cię nie zauważyli. Pobiegnij do windy i rozwal strażnika tak, żeby nie wznowił alarmu, teraz wjedź na poziom 1 i uważając na strażników rozwal kamerę z prawej strony u góry, teraz pobiegnij w prawo i zajmij się kolejną dwójką strażników, biegnij dalej do wyjścia z Shell 1, uważaj na kamerę przy drzwiach. Gdy już wybiegniesz z Shell1 rozwal Cyphery, strażnika i pobiegnij do Strut F. Zajmij się wszystkimi strażnikami tak jak poprzednio, dzięki kolejnej karcie ID masz dostęp do nowych lokacji, więc szukaj RGB6, PSG1 i PSG1-T. Kiedy już pozbierasz wszystko biegnij do Strut D, i udaj się do drzwi w środkowej części tego Struta. Gdy już się tam znajdziesz będziesz musiał rozwalić wszystkie kontrolki C4. Oto miejsca w których się znajdują ( na poziomie Normal ) :

1. Za tobą nad wejściem

2. Przed tobą na zbiorniku

3, 4 Przy schodach po lewej stronie

5. Po prawej stronie jest taka długa rura i w jednym miejscu jest tam mnóstwo mew, między nimi znajduje się kontrolka

6. Po prawej stronie na Strut G otoczona przez Semtex

7. Po drugiej stronie mostu

8. Za flagą po lewej stronie

9. Na Cypherze.

10. W lewym końcu mostu

Kiedy już zniszcz wszystkie kontrolki idź przed siebie. Po krótkiej sekwencji filmowej będziesz musiał stoczyć walkę z Harrierem w którym będzie Vamp i Solidus Snake.

BOSS HARRIER

Jest to dość trudna walka. Na samym początku zbierz Stingera i amunicje. Od razu skorzystaj z nowej broni strzelając w Harriera, który leciał w twoją stronę. Harrier teraz będzie oblatywał Big Shell. Pakuj w niego ze stingerów. Nie martw się ze masz mało pocisków, bo co jakiś czas Snake będzie Ci zrzucał amunicję i rationka. Po paru celnych strzałach, Vamp podleci do Ciebie i będzie próbował Cię "przygrzać". Możesz nawalać w niego ze stingerów lub uciec na niższy poziom mostu, jeżeli decydujesz się strzelać strzelaj w wyrzutnie rakiet, dzięki czemu będzie ich wystrzeliwał coraz mniej. Kiedy Harrier odleci, okrąży Strut i zacznie lecieć na Ciebie strzelaj ze stingera, a potem padaj na ziemię. Kiedy Harrier spuści w Twoim kierunku bomby kasetowe, jak najszybciej pobiegnij na niższy poziom mostu, a odłamki Cię nie dosięgną. Po eksplozji wejdź z powrotem na górny poziom. Teraz Harrier znowu zrobi nawrót za Strutem, ale tym razem wystrzeli w Twoim kierunku rakiety, rzuć chaffa, żeby nie trafiły w most, gdy tylko nadarzy się sposobność od razu strzelaj ze stingera. Kiedy energia Harirera dojdzie do 1/3 podstawowej wartości, odleci do mostu i będzie wystrzeliwał rakiety skierowane w Ciebie, najlepiej zrobisz kładąc się na schodach, dzięki czemu ok. 90% rakiet Cię ominie. Kiedy wylecą już wszystkie rakiety wstań i wal ze stingera. Teraz wkurzyłeś Solidusa, który rozpocznie ostrzeliwanie mostu z działka, chowaj się za wystającymi kawałkami mostu i w odpowiednim momencie strzelaj, dwa strzały i już jest po walce.Po scence i paru gadkach przez codec, odzyskasz kontrolę nad postacią. Teraz stoją przed Tobą dwie drogi : albo przeskakujesz przesz płot, dochodzisz nad rurę, opuszczasz się i spokojnie idąc ( uważaj na odchody mew ) przejdziesz na drugą stronę; jeżeli chcesz tłumik do AKSu przeskocz ( używając gwiazdy ) na drugą stronę mostu. Podejdź do wejścia, coolantem zgaś ogień i masz tłumik do popularnego kałacha! Teraz wejdź na kładkę z prawej strony i biegnij nimi aż do poręczy ( nie przejmuj się tymi które spadają ), przeskocz przez poręcz i opuść się na dół. Teraz wyjdzie dwóch strażników, chyba nie muszę mówić co masz z nimi zrobić. Następnie biegnij przez most, przeskocz dziurę przeskakując, a przy następnej przeszkodzie przeskocz przez poręcz i przejdź do bezpiecznej części. Wejdź po drabinie. Teraz wykonaj pad na ziemię i zacznij się czołgać pod oknami, nie bój się spadających kładek. Gdy już miniesz okna ze strażnikami wstań przylgnij do ściany i zacznij iść, a gdy zrobi się za nisko kucnij i idź dalej. Teraz biegnij przed siebie aż do końca i zeskocz na dół. Rozwal wszystkie Cyphery, wejdź po schodach i przeskakując przeszkody przejdź mostem do Shell 2. Po wstawce dowiesz się ze drogę do prezydenta zagrodziła podłoga pod wysokim napięciem. Idąc korytarzem po lewej dojdziesz do windy ( nie zapomnij o ściągnięciu mapki ). Jedź na poziom B1. Pierwsze co rzuca się w oczy do komputer, oczywiście ściągnij mapkę. Następnie wejdź do wody i poszukaj wyrzutnie rakiet Nikita. Jak już ją znajdziesz, wróć do windy i jedź na poziom 1.Teraz idź do ciemnego pomieszczenia znajdującego się na południowo-zachodniej części budynku. Zniszcz kamery z pistoletami, wejdź na skrzynie i wystrzel Nikitę w kierunku szybu wentylacyjnego. Przeprowadź rakietę przez szyb i gdy zobaczysz pomieszczenie z prezydentem manewruj tak żeby go nie trafić ( możesz również nie wchodzić do tego pomieszczenia, ale zejść kawałek niżej, po schodkach, tam wejść na skrzynki i stamtąd strzelić ). Kiedy już uporasz się z podłogą elektryczną udaj się do pomieszczenia z prezydentem i przygotuj się na serię filmów. Gdy już obejrzysz przerywniki skieruj się w stronę windy i zjedź na poziom B. Wejdź do wody i płyń ( według radaru ) lew, dół, prawo, dół i w prawo aż do drzwi z kółkiem ( gdyby brakowało Ci tlenu to miejsca w których można zaczerpnąć powietrza są oznaczone na radarze jaśniejszym kolore ), otwórz drzwi i po krótkim przerywniku przepłyń przez to pomieszczenie unikając przeszkód. Otwórz kolejne drzwi, popłyń korytarzem do końca, wyjdź z wody i otwórz kolejne drzwi. A za nimi…

BOSS VAMP

Ta walka nie należy do trudnych, wręcz przeciwnie. Jest bardzo przyjemna i możną ją bardzo szybko zakończyć sukcesem.. Na samym początku strzel Vampowi w głowę z sodoma ( dobrze byłoby gdybyś trafił w czoło ). Kiedy wskoczy do wody, rozwal 4 lampy po Twojej lewej i prawej stronie. Podbiegnij do wody i strzel w nią ze RGB6. Gdy wampir wyskoczy z wody będzie poruszał się na wyższym poziomie pomieszczenia i zacznie atakować Cię nożami. Musisz ich unikać ( albo do nich strzelać ). Strzelaj w Vampa z socoma, M4, AKSu, ale najlepiej walić ze stingera, po paru celnych strzałach wskoczy do wody. Znowu wrzuć tam granat, a Vamp szybciej wyskoczy. Kiedy będzie się znajdował na tym poziomie co Ty, podbiegaj do niego i wal z kombosa, a jak będzie poruszał się w czerwonej poświacie, atakuj go z RGB6. Gdy życie Vampa będzie już się kończyło, stanie się szybki i będzie skakał po pomieszczeniu. Potraktuj go wtedy z Socoma lub z kombosa jak będzie znajdował się koło Ciebie. Parę skutecznych ataków i po nim. Po walce skieruj się do drzwi u góry, zabierz ractionka i wejdź do wody. Uważając na miny morskie popłyń w lewo a potem w prawo i po schodach wyjdź z wody. Wejdź w drzwi. Jesteś teraz w pomieszczeniu z szafkami. Ściągnij mapkę i przeszukaj szafki. Po filmiku jesteś już w wodzie. Płyń szybko uważając na miny morskie. Musisz tez obserwować poziom tlenu u Gemmy (kiedy będzie miała mało powietrza podpłyń pod wentylację ). Tam gdzie walczyłeś z Wampem uważaj na miny. Kiedy już dopłyniesz do końca, wyjdź z wody, uśpij Gemmę i zaciągnij ją do windy. Zjedź na poziom 1. Zaprowadź Emme w róg po prawej, aby była bezpieczna. Teraz rozpraw się ze strażnikami. Kiedy się już z nimi uporasz wróć po Emmę i wyprowadź ją z Shell2. Uważaj na strażnika, który pojawi się przy wyjściu. Po wyjściu rozwal cyphery i prowadź Gemmę przy okazji załatwiając kolejnego strażnika. Zagaś ogień Coolantem i trzymając Emmę za rękę idź do drzwi. Po wstawce rozwal dwóch żołnierzy patrolujących teren. Weź Emmę za rękę i idź do znanych już drzwi z kółkiem. Otwórz je i podejdź do klapy, otwórz ją... Emma musi przejść przez prowizoryczny most a Ty masz ja osłaniać z PSG1. A więc do roboty! Zapal faję i połóż się na ziemi. Oczyszczaj teren rozwalając strażników i Cyphery, musisz również uważać na miny rozstawione na drodze Gemmy, zauważysz je zakładając Thermal Gogle. Po pewnym czasie zadzwoni Snake, po skończonej rozmowie możesz do niego oddzwonić, żeby Ci pomógł, ale nie musisz. Kiedy Emma będzie już blisko końca trasy wyskoczy Vamp i ją chwyci.

BOSS VAMP

Zażyj Pantezemin i strzelaj z PSG1 w Vampowi w głowę. Musisz uważać, aby nie trafić przypadkiem Emmy. Po paru celnych strzałach Vamp da spokój i spadnie do wody.Po filmiku znajdujesz się w Strut i masz półtorej minuty aby dostać się do Computer Rooma więc biegnij tam ile sił w padzie w nogach. Gdy już tam dobiegniesz czeka Cię kilka przerywników. Po ich obejrzeniu przygotuj się na walenie w klawisze ( pada ). Po paru kolejnych przerywnikach będziesz wolny. Z szafki wyciągnij Medicine i przejdź przez drzwi obok. Ściągnij mapkę i skieruj się w kolejne drzwi. Oto przed Tobą najlepiej strzeżony obszar w całej grze. Jeżeli Raiden zacznie kichać zażyj Medicine i uważając na strażnika wejdź po schodach z prawej strony. Musisz tutaj uważać na strażnika kręcącego się wokół schodów. Mostkiem przejdź na drugą stronę i uważając na kamerę zabierz Box. Teraz idź cały czas przed siebie, a kiedy jakiś strażnik stanie do Ciebie plecami znokautuj go. Teraz biegnij do góry i w prawo. Przejdź przez drzwi żeby znaleźć się w Ascending Conol. Pobiegnij na dół i zbierz Rationa. Teraz pobiegaj powrotem góry i znowu powrotem dół, cały czas odbierając telefony od Campbella. Po telefonie od Rose pojawi się Solid Snake. Da Ci nową bron, jaka jest HF. Blade. Masz teraz trochę czasu, aby sobie potrenować ( lepiej nie rób tego blisko Snakea ). Od teraz Solid będzie razem z Tobą chodził i strzelał do strażników, a czeka Was prawdziwa rzeż. Musicie przedostać się na drugą stronę hangaru po drodze zabijając ok. 30 żołnierzy Tengu. Snake z początku będzie używał USP, ale kiedy dojdziecie dalej zacznie strzelać z M4. Do zabijania strażników polecam HF Blade bo wchodzi w mięso jak w masło:) Kiedy dotrzecie do końca hangaru, sytuacja się rozluźni. Zadzwoni Otacon, a za chwilę drzwi staną otworem. Zabierz rationka i przygotuj się do kolejnej jatki. Tutaj także używaj Blade’a. Po kilku minutach atmosfera ucichnie. Po filmiku znajdujesz się na grzbietowej części Arsenal Gear. Po wysłuchaniu nudnej przemowy Solidusa zacznie się najtrudniejsza batalia, jaką musisz stoczyć w tej grze.

BOSS MASS PRODUCED RAY UNITS

Musisz zniszczyć 7 maszyn (na wyższych poziomach do 20!). Najlepsza taktyka to walenie w kolana a potem od razu w otwarty pysk. Taki atak pozbawi Raya ok. 1/4 energii. Po uszkodzeniu jednej z maszyn, do środka wskoczy kolejna z maszyn. Znowu powtórz kombinacje i wal w kolana a potem w otwarty pysk. Kiedy wystrzeli w ciebie rakiety samonaprowadzające, to żeby ich uniknąć w ostatniej chwili zrób gwiazdę w bok, a gdy będzie atakował laserem odsuń się w obojętnie jaka stronę, gdyby używał działek też się odsuń. Pamiętaj żeby uważać na ataki pozostałych maszyn. Kiedy zniszczysz odpowiednią ilość maszyn walka zakończy się. I czeka Cię kilka filmów a po nich stajesz przed ostatnim bossem.

BOSS SOLIDUS SNAKE

Solidus nie jest trudny do pokonania. Jedyna broń, jaką mamy to Blade. Na samym początku tej walki podejdź do Solidusa i zrób combo : obrót z mieczem a następnie dźgnięciem. Solidus zacznie szarżować. Czasami będzie wypuszczał w Twoim kierunku rakiety – wtedy w ostatniej chwili rób gwiazdę w bok. Atakuj go mieczem, za każdym razem kiedy zrobi zamach, najlepiej atakować go od tyłu. Kiedy Solidus straci połowę energii, zrzuci macki. To wcale nie oznacza ze będzie łatwiejszy do pokonania. Wręcz przeciwnie, będzie bardzo szybki. Atakuj go tak jak poprzednio. Ale tym razem będzie atakował bardzo nerwowo, więc musisz bardziej uważać w defensywie i kiedy będzie odpowiedni moment walić mu z kombosa. Po kilku takich ciosach padnie jak długi.

Nasze gratulacje właśnie ukończyłeś MGS2!!

KODY:

Dodaj linijkę -cheatenable w linii komend (np. mgsi.exe -cheatenable), uruchom grę i naciskaj:

[F2] - God Mode
[F4] - nieskończona amunicja
[F6] - tryb obserwatora
[F5] - anulowanie F6
[F7] - szybki restart